THAILAND !!!!!!!

hej igen!

Vi ar lite sega pa uppdatering men eftersom att elias passade pa att kora sin vanliga Hej jag blir sjuk varje gang jag aker nagonstans har vi inte gjort annat an do pa stranden och bestalla in mat pa rummet.
Men innan han blev sjuk var vi ute pa aventyr!

Vi har simmat med nemo, malin hittade honom dock inte, vi har badat pa maya bay - samma strand dar dom spelade in the beach vilket betyder att vi hangt pa samma stalle som leonardo dicaprio. Vi var i en liten by i phiphi som var mysmys. Fortsatte bada pa en mini o som bara var strand med massor av fiskar.

Vi har akt snabb bat och langsam bat. Sett en vild delfin pa en av batturerna, kanotat i laskiga minigrottor dar klaustrofobin trangde sig fram.. At basta maten pa baten som kanske var den basta pa hela resan. Vi har halsat pa james bond island och hoppat fran stor bat!

Sen har elias gjort stopp i toaletten igeeeeen! han loste inte problemet med en rosa toaborste utan forsokte komma pa en egen losning med en svamp och pinne.. faiiiiil. svampen fastnade ocksa i toan sa han fixa en avloppsrensare istallet sa gick de hur bra som hellst. :)

Sen har vi mest chillat pa stranden, hangt har i karon och i patong. Idag var thailanska nyaret vilket tydligen betyder vattenkrig, vi kopte oss tva stora pistoler igar och idag krigade vi rejalt. Det var kul.

Nu saknar vi den svenska maten nagot fruktansvart sa nagon av vara mammoneinens, nar vi kommer hem blir vi mer an glada om det finns nuggets, pommes, avokado, mango raya och cola hemma som vi kan ha till lunch! Middagen ska bli goood svensk pizza a la ciaociao! Endast Thailandska nudlar samt yogurt gor att man underskattar svensk mat. Dock ett stort plus till pannkakorna med nutella och banan! (utan banan for malin)

Och juste, sen maste vi saga att Thailandarna har overdrivet bra musiksmak for biebeer spelas overallt! Malin gillar!

Nu har vi inget mer att skriva sa hejda!

THAILAND!!!!

Hej alla manniskor!

Vi tankte bara saga att vi lever och dra lite onodigt information pa allt vi gjort.

Vi overlevde den for langa flygningen, inga problem med dom forsta tva flygningarna men efter bytet i bankok blev vi lite osakra pa om vi skulle komma fram i ett guppande plan med en motor som lat och som bokstavligt talat hoppade in pa landningsbanan...

Tog oss in till karon dar vi mottes av sporegn och ett laskigt hotellrum. Malin gillar inte rum med laskiga gubbar pa vaggarna, takflakt och hanglas pa dorren.. Vi gick ut och foljde den coola trenden med fargglada regnponchos och bestallde in mat pa rummet. Foljande morgon bytte vi hotell till ett mindre laskigt dar elias pappa bodde nar han var har nere. Regnet hade slutat sa vi promenareade runt har, ner till kata och runt overallt. Overdrivet lang promenad men vi hade inge battre for oss.

Pa kvallen invigde elias hotellrummet med att gora stopp i toaletten, hihi, han loste problemet med en rosa toalettborste och slapp saga till nagra i receptionen..

Dagen efter borjade vadret bli lite battre sa vi lag pa stranden nagra timmar, vilket ar precis samma sak vi har gjort alla foljande dagar fast i battre vader sa de behover vi kanske inte namna na mer. Varmt, skont och bast iallafall!

I torsdags akte vi tuktuk in till kata och spelade minigolf i dinopark. Massor med dinusaurier, tropisk miljo och stora bajskluttar. Vi ar bada ganska daliga forlorare men nar elias hade puttat lite for manga ganger vid samma hal blev han arg och slog ivag bollen sa den traffade en gubbe pa benet! Han tog det bra men fick troligen ett blamarke...

Vi bestamde oss for att ligga lag pa fredagen i hopp om att inte faila nagot mer, pa lordagen darimot drog vi in till Patong for att dansa pa hollywood. Vi kom tidigt och gick runt massa och kollade in den grymma shoppingen som fanns. Nar vi hade slut pa grejer att gora overtalade en thailandare oss att folja med till hennes klubb, gratis... Vi foljde efter in bland massa barer och kom till en mork svart dorr. Elias sa nu kommer vi do sa gick vi in anda och mottes av en strippa som drog ut ett band med nalar (?) ur ..ehm.. ja gissa vart. For att stanna behovde vi betala 1000 b vilket var for overpriced och stallet var inte var grej sa vi drog.

Istallet hittade vi nagra australienska partymammor vid en uteserveringsbuss. Vi stannade och fick i oss nagra bucketsar. Roliga var dom och nar det var dags att dra vidare hade vi fatt i oss lite mer an vad som behovdes. Vi stannade fem minuter pa hollywood innan TA MIG BARA HEM kom. Vi hoppade in i en tuktuk och det slutade med att en av oss spydde pa hela sidan och skvatte lite fint pa den som akte moppe bakom. (Mossi det var inte jag!!)  Det fortsatte pa toaletten och avslutades att den dar nagon somnade fint i duschen.

Igar var inte roligt men vi overlevde och idag har vi (malin) matt battre.

Imorgon ska vi dra pa vattenland och i veckan ut till oarna!

Ha det bast alla dar hemma sa hors vi nar vi hors!

Kramkram Malin och Elias!